یکی نیس بگه : مگه همیشه یکی باید بگه؟

به خودم میگم:

خب احمق!

تو مگه مسئول رصد رفتار آدمایی که فتوا میدی؟

به تو چه ربطی داره بقیه چیکار می کنن؟

واقعا یکی نیس بگه : به تو چه!!

خب برا چی تهمت می زنی؟!
دقیقا با خود شمام!
چرا تو فکرت به آدما تهمت میزنی؟!
این افکارت هستن که رفتارت رو شکل میدن!
بعد اون دنیا یقت رو میگیرن میگی من حرفی نزدم!ولی رفتارت داره حرف میزنه!
آخه دانشجوب!
صرف همزمانی دو رویداد که همبستگی بینشون برقرار نیس!
چرا وقتی یه آقا با خانم حرف میزنه ، هر احتمالی رو در تفکرت میگذرنی جز اینکه دوتا آدم دارن با هم حرف میزنن؟!
اصن به من و تو چه آخه؟!

میگه زغال اگه نسوزونه،سیاه می کنه!!....یه دفه تو عمرمون به خودمون بگیم: به من چه!والا ثواب داره...اول یه ایراد از خودم بگیرم:ما یه جایی گفتیم از دست بعضی دوستان ناراحتیم.بعد پیش خودم گفتم:خب خره!تو ناخواسته و غیر مستقیم داری به یه جماعتی تهمت میزنی!همینجا من از همه دوستانم عذر میخوام.اما جدا من مکدر شدم.یه موقع هست که به من حرفی میزنن اون رو من میدونم و طرف!ولی یه موقع من میشم متغیر مستقل!!یعنی به خاطر من بقیه رو شماتت می کنن.اصلا برام قابل تحمل نیست.بابا جون!آدما عقل دارن والا.شعور هم دارن.می فهمه با کی و چجوری حرف بزنه.چرا یه جوری باهاش حرف می زنین که انگار طرف یـهودیه؟! : (تو رو هر کی می پرستین اینجوری قضاوت نکنین.شما مسلمون!برین روایات رو بخونین!میگه بعضی وقتا ضربه حرف از شمشیر کاری تره! 

من و شما نه! اسلام میگه چارچوب رو حفظ کن.با بعضی از معیارایی که دوستان میدن همه مشکل دارن جز خودشون!من قسم چی بخورم؟نهی از منکر بلد نیستی نکن عزیز من.خوبه حواسمون باشه این افتضاحی که به نام بد حجابی هست محصول نهی از منکر اشتباهه.خب جلومونه دیگه!نمیخوایم عبرت بگیریم؟یعنی بد ترین نظرات پیرامون زن متعلق به خودشونه!تا جایی که ما شک می کنیم خانوما آدمیزادن!میگیم نکنه فرشته ای چیزی هستن ما نباید صحبت کنیم؛مثلا نزدیک شیم میسوزیم!!!تفریط تو غرب رو ببینید!همون قدر بعضی از ما افراط دارن در جدا کردن زن و مرد!بنده هم با اختلاط مخالفم اما با جداسازی هم مخالفم.این دو تا فرق داره!!! زن و مرد باید در چارچوب صحبت کنن البته نه الزاما!.هر کی ناراحت میشه صحبت نکنه.خیلی روشنه ها.من خواهش می کنم ضمن ارادت، کسی خودش رو دین شناس ندونه و فتوا نده! ......

یه موقع بحث در مظن اتهام بودنه! ولی یه موقع مغز بعضی آدما مرض داره!بله!همونطوری که قلب بعضی مرض داره ، مغز بعضیام مرض داره!منتظر نشسته دو تا عامل رو بهم ربط بده بعد نهی از منکر کنه!

بعضیا کار و زندگی ندارنا!

والاااا

این حرفای بالا رو صد بار به خودم میگم بعد شما!یه ایرادی من دارم ، اینه که زود قضاوت می کنم.مثلا یارو رو تو خیابون یا مترو میبینم ، پیش خودم میگم قیافش به آدم خلافا میخوره!....از همین بگیر تا....!

یه خاطره بگم:

یه جوونی تو محله ما بود‌،خیلی آشغال بود!یعنی آشغال بودا.....بعد گذشت یه مدتی من ندیدمش تـــــــــــــــــــــــــا

اینکه دم ضریح امام رضا دیدمش

اونجا به خودم گفتم:

خفه شو:|

من مخالف تساهل و تسامح هستما.با منکر باید مقابله کرد اما منو و شما نباید قضاوت کنیم راجع به شخصیت فرد.شاید یه نفر چش چرون بود یا نماز اول وقت نمیخوند!خب نباید به این گفت بی دین و ایمون یا منافق و دو رو و پایمال کننده خون شهدا و....ما چه میدونیم کی چیکارس....

خدا شاهده چند بار آدم دیدم قیافش به همجنس بازا میخورده ؛ اذون گفتن زود تر از من رفت نماز خوند!یا ایام شهادت و وفات مشکی پوشیده....

اصلا نمیشه قضاوت کرد......اما خب بعضیا ظاهرا بلدن:|