به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار استاندار تهران، این استان را از مهم‌ترین و حساس ترین استان‌های کشور دانسته و تاکید کرد: اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی شهر باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تهران باید الگویی برای تمام کشور باشد، اضافه کرد: اگر تهران اصلاح شود تمام کشور اصلاح خواهد شد، عکس این مسئله نیز صادق است.

...

ضمن ارادت همیشگی ما به محضر مراجع معظم تقلید ، خاصه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی که فعالیت های گسترده ایشان در زمینه علمی ، دینی و سیاسی بسیار برجسته است ، نقدی را به بیانات معظم له بیان می کنم و ای کاش فرصتی پیش می آمد تا حضورا به محضر ایشان جهت دست بوسی میرسیدیم...

جمعیت شهر تهران بالغ بر 12 میلیون نفر در روز می باشد که این تعداد در شب به 7 میلیون نفر می رسد.تقریبا یک هفتم جمعیت کشور در تهران می باشد آن هم با تراکم بالا. پس از لحاظ کمی این رقم خیلی دور از انتظار نیست اما بیان آن کمی جای تامل دارد و می تواند بازتاب منفی در جامعه داشته باشد.به طور مثال چرا ایشان نمی فرمایند بیشترین اهل نماز کشور در تهران می باشند!بزرگترین نماز جمعه در تهران برگزار می شود!بزرگترین راهپیمایی ها در تهران برگزار می شود!بیشترین هیئات مذهبی کشور در تهران است!

آیا بیان معظم له نمی تواند این طور برداشت شود که مردم شمال شهر تهران مفسد اخلاقی هستند؟ فکر می کنم که این توهین بزرگی به مردم تهران خاصه شمال شهر نشینان باشد علی رغم اینکه برخی ناهنجاری ها را در شمال تهران بیشتر مشاهده می شود.اما آیا رواست که بخش عمده ای از فساد کشور را متوجه شمال شهری های تهران کنیم؟!!

کاش فرصتی پیش می آمد تا از مرجع عالیقدر جهان اسلام می پرسیدیم که آیا شبی که ایران به جام جهانی 98 صعود کرد را در خاطر شریفشان دارند یا خیر؟یادشان هست که در قم چه اتفاقاتی افتاد؟ یادشان هست که سال 88 در خیابان های قم چه گذشت؟ یادشان هست که همین امسال در قم .... .پیشنهاد می کنم پیش از اصلاح تهران ، به اصلاح شهر قم اقدام نمایند که صدای مردم متدین را مدت هاست در آورده.ضمن اینکه باید از ایشان پرسید که حوزه های علمیه محترم(!) در این 34 سال چه کردند که حتی شهر قم هم در امان نمانده است؟!!

ایشان حتما تصدیق می فرمایند که محاکمه یک طرفه باطل است! آن دنیا از همه ما مواخذه خواهد شد که چه کردیم...

تقسیم بندی مفاسد را به این شکل محل اشکال می دانم. ضمن اینکه برخی گزارش های محرمانه ، نظر دیگری پیرامون توزیع فساد در شهر تهران دارند که به دلیل محرمانه بودن از بیان آن خودداری می کنیم اما می توان از شخص شهردار تهران پرسید چون کاملا در جریان تحقیقات هستند.

سلامتی همه علمای اسلام خاصه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، صلوات ختم بفرمایید.

بصیرت کاروانی