پایه هفتمی ها ، تو کتاب فارسیشون یه درس داره که میگه قلب آدم انقدر بزرگه که همه رو میشه توش جا داد! بار اول که متنش رو خوندن چیزی بهشون نگفتم تا اینکه تو محرم پای منبر یه بنده خدایی این روایت رو از امام صادق علیه السلام شنیدم:

بعد پیش خودم گفتم نکنه برا اینا بد جا بیفته و شر بشه برا ما؟

تا اینکه دیروز تمریناتش رو حل کردیم و بحثش رو راه انداختم و حسابی گرفت! اول عکسش رو نگا کنین بعد میگم چجوری گفتم و میخوام اگه نکته ای دارین بفرمایید:

گفتم ببینین! ما یه قلب داریم یه دل! خیلیا هستن که ممکنه ازشون خوشمون بیاد و دوستشون داشته باشیم!مثلا یکی کار خوبی می کنه ما خوشمون میاد . اما یه موقع هست شما به یکی عشق میروزی و اسرارت رو بهش میگی...بین دو تا فرقه! مثلا شما اسرارت رو به دوستت نمیگی!

دانش آموز: چرا آقا ! ما همه چی رو به دوستمون میگیم!

من:|

و در ادامه من: خب کار اشتباهی می کنین! شما اسرارت رو نباید به یقیه بگی چون ممکنه دوستی شما به هم بخوره و اون فرد اسرار شما رو برملا کنه!

دانش آموز: |...راس میگینا!!

اما یادتون باشه دوستی رو نباید مطلق(صفر و یکی) دید! دوستی و دوست داشتن یک طیفه!(نمودار سمت چپ) شما با همه که یه جور دوستی نمی کنی! با بعضیا بیشتر صمیمی هستی و....

اما از یه جا به بعد ، جنس دوست داشتن شما عوض میشه! مثلا شما با خدا راحت تر از همه حرف می زنی...

دانش آموز: نه آآآآآآآآآآقا! ما با دوستمون راحت تر حرف می زنیم!

من:|

نه ! ببینین شما رابطتون با خدا فرق داره! بیشتر از همه به خدا علاقه دارین و میدونین اون شما رو بیشتر از همه دوست داره....

یا مثلا پدر مادر! خب شما خیلی بیشتر از دوستتون ، پدر و مادرتون رو دوست دارین! درسته:

دانش آموز: ببببببببببببببببببللللللللللللللللللهههههههههههههه!

وقتی این میزان دوستی و علاقه بین شما و پدر و مادرتون هست ، بهش میگن عشق ورزی و این جاش تو قلب شماست چون مقدسه....

و اینجا بود که نیش دانش آموز ها باز شد:

آقا عشق ورزی؟!؟!؟؟!؟!؟ خخخخخخخخخخخخخ :دیییییییییییییییییییی(یعنی گل از گلشون شکفت:|)

اما من همچنان ادامه دادم:

شما خیلی بیشتر از رفاقت های الآن ، همسر و بچه هات رو دوست داری! و اینکه اون دوست داشتن جدا نشدنیه اما رفاقت های الآن....

پس

یادمون باشه هر کسی ارزش نداره تو قلب ما بره!قلب ما جای آدم حسابی هاست...!اگه قلب آدم خراب بشه یعنی روح آدم خراب شده و روح آدم یعنی همه چی....

پینوشت:

1-مفهوم دوستی و رفاقت برای بچه ها جا نیفتاده!حتی بچه های دیروز و....

2-هر کسی رو باید در حد خودش بهش بها داد وگرنه قطعا گند میزنه به زندگی....مواظب باشیم انسان نماهای الاغ در قلبمون جفتک نزنن!

3-بحث سر کلاس خیلی مفصل تر از عرایض بالا بود...(تازه بعضی جاهاش رو هم سانسور کردیم:دی)

4-بچه ها خیلی خوب می فهمن!فقط باید بدونیم چجوری حرفامون رو بهشون بگیم....

5-قالب ندارییییییییییییییییییم:|.....

6-چند تن از نویسندگان منتظر اذن ما هستند برای نوشتن!بهشون گیر ندین ! هنوز وقتش نرسیده که بنویسن:)

7-به بدخطی هم گیر ندین!انقدر تند می نویسم که .....