بی مقدمه ؛ برای دلسوز مجلس. جناب دکتر زاکانی ، خوب به یاد دارم شهریور 88 را . زمانی که شما در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه پشت تریبون رفتید و مطالبی را بیان فرمودید که کاش دروغ بود. افتتاح صوری راه آهن شیراز- اصفهان را می گویم ! همان که قبل از انتخابات به بهره برداری رسید و پس از آن هم تعطیل شد !! کاری که در دولت احمدی نژاد بی سابقه بود.(تا آنجا که مطلع هستم) . اما نقد من نه به خاطر دلایل شما ، که برای زمان اجرای این عمل قانونی بود . دهه فجر کلاً ده روز است که سه روز آن تعطیل بود . آیا بهتر نبود این اختیار قانونی را در این ایام به کار نمی گرفتید؟ آیا استیضاح از سقوط هواپیماهای دیگر جلوگیری می کند؟ آیا بازتاب کار شما در بین مردم امیدوارکننده است؟ همان‌گونه که به رئیس جمهور خرده می گیریم که چرا آن نامه صریح و تند در بین مردم باید منتشر شود(!) از شما هم توقعی بیش از این می رفت .


اما حرفی دیگر:

 

آیا پس از آنکه مطلع شدید رئیس جمهور و وزیر راه در جلسه ( به هر دلیلی ) حاضر نخواهند شد ،به جای اضافه کردن امضایتان بهتر نبود تا این جلسه را به بعد موکول می کردید؟ همانگونه که می بینیم کاربرد سیاسی از این اختیار قانونی شما را در ذهن جامعه متبادر ساخته است. هنوز نامه برخی از شما نمایندگان از روی صفحات وب برداشته نشده است :


«در شرایط خطیر امروز حفظ وحدت و انسجام قوا و پرهیز از هر سخن و اقدامی که زمینه نگرانی ملت عزیز و سوء استفاده دشمنان را فراهم آورد یک ضرورت انکار ناپذیر است.»



 


«به دلیل شرایط خطیر کشور و دنیای اسلام در رویارویی با نظام سلطه، دفاع از حقوق مشروع هسته‌ای و اجرای قانون مهم و تعیین کننده هدفمندسازی یارانه‌ها، در شرایطی که جنابعالی بار سنگین اداره کشور را بر دوش دارید، رسالت عقلی ، دینی ، و ملی خود می‌دانیم که در راستای گره گشایی از کار مردم ، کشور و انقلاب شما را یاری نمائیم؛ در موارد بروز اختلاف که ضرورت یک جامعه پویا است، با استفاده از راهکارهای قانونی و جایگاه فاخر رهبری به عنوان تنظیم کننده روابط قوای سه گانه بدون انتقال تنش به جامعه به حل آن همت گماریم؛ و اگر تنویر افکار عمومی هم مقصود باشد ، نحوه کار را چنان انتخاب کنیم که اختلاف بین نظرها را نشان دهد، نه تنازع بین افراد را»



انتظار ما از نمایندگان اصولگرا و ارزشی چون شما بیش از این هاست . امروز مراسم عزل بنی صدراز سیما را دیدم که پس از آن نماینگان تکبیر گفتند.دیروز هم عزل وزیر راه را دیدم که پس از رای گیری شما نمایندگان صلواتی با شور و هیجان فرستادید . به قول دوستی که می گفت :«انگار یک مفسد را عزل کرده اند...!»

 

بارها  به خود و سپس به شما رزمنده جبهه های نبرد می گویم ...


 قل اعوذ برب الناس... ملک الناس...اله الناس... من شر الوسواس الخناس... الذی یوسوس فی صدور الناس... من الجنه و الناس


والسلام علی من اتبع الهدی