سوالی که امروز مطرح می شود این است که آیا شرکت در جلسات عید الزهرا سلام الله علیها جایز است و یا برعکس ، اصلا نباید در این جلسات شرکت نمود؟ مگر چه اشکالی دارد؟!


توجیهی که برای پاسخ به سوال بالا مطرح می کنند این است که مگر مصائبی که بر اهل بیت علیهم السلام وارد شده است را نمی دانید ... و نتیجه می گیرند که شخص یا اشخاصی که این فجایع را ببار آورده اند ، باید علنا لعن شوند !


برای پاسخ به این مغالطه باید به چند نکته توجه داشت:


<** ادامه مطلب... **>

1- چه کسانی داعیه دار این حرف ها هستند؟


 

2- این جلسات توسط چه کسانی برگزار می شود؟


 

3- اصلا چه ضرورتی به برگزاری این جلسات می باشد؟


 

4- محتوای جلسات چیست؟


 

5- برگزاری این جلسات چه نقشی در رشد مخاطب دارد؟


 

6- شیعه امروز در چه موقعیتی قرار دارد ؟


 

ما در دین دو مقوله تولی و تبری داریم که نیاز است به چند نکته توجه کنیم :


 

الف) اول باید به سراغ کدام یک رفت ؟ تولی یا تبری؟!


 

ب) آیا می شود کسی فقط یکی از آن دو را داشته باشد ؟


 

ج) آیا به همان میزان که تبری داریم به همان میزان تولی هم وجود دارد؟


 

د) تبری از دشمنان چگونه باید باشد؟


 

سابقه نشان داده افرادی که حرف هایی از این دست می زنند ، در قبل از انقلاب دچار انحراف جدی بودند که حضرت امام (ره) بارها نسبت به آن تذکر داده اند.این افراد به هیچ وجه با انقلاب همراهی نکرده و اسناد ساواک نشان می دهد در مقاطعی هم ، با ساواک همکاری نموده اند.


 

این افراد می گویند که علت برگزاری جلسات تبری است . خب ! شما طبق نظر کدام مرجع این کار را می کنید؟ امروز چند تن از مراجع حکم حرام برای برگزاری این جلسات اعلام کرده اند؟ مگر نه اینکه حاکم شرع هم حرام اعلام کرده؟!


 

اصلا شما در کدام مورد تولی دارید ؟ به ما هم بگویید! این کار شما همان برخورد گزینشی با دین است.


 

البته بگذریم که همین ها به اسم دین جلسات لعن مقام معظم رهبری را هم برگزار کرده اند!


 

برگزاری جلسات عید الزهرا س هم توسط همین افراد می باشد و به اسم تبری دست به اعمالی می زنند که به علت غیر اخلاقی بودن آن از بیان آن ها معذوزیم.


 

یک سوال ؟


 

آیا بیان عبارات زشت و قبیح(فحش ناموسی) تبری از دشمنان است؟عجب! اگر جواب مثبت است لطفا مادر و خواهر محترمتان را در سیستان و بلوچستان مستقر کنید و سپس به بیان آن حرف ها بپردازید.چرا ؟ به خاطر اینکه به ازای هر بک از بیانات شما شیعیان در عراق و پاکستان و افغانستان سر از بدنشان جدا می شود.


 

آیا علی هم اینگونه رفتار می کرد؟ شما شیعه هستید؟!! کدام یک از اولیای خدا اینگونه برخورد می کرد که شما می کنید ؟ آخر آرایش کردن مرد و شبیه شدن به زنان (چه در صورت و چه در نوع پوشش) و رقصیدن (حرفه ای) با عید الزهرا س چه تناسبی دارد؟خجالت نمی کشید؟(بگذریم از اینکه اینگونه رقصیدن را در کدام هیئت یادگرفته اند!!!)


 

مخاطب بعد از این جلسه چقدر به امام عصر (عج) نزدیک می شود؟


 

از این تناقضات آشکار که بگذریم می پرسیم موقعیت امروز شیعه در جهان چگونه است؟جلسات شما چند نفر را شیعه می کند؟!


 

امروز شیعیان زیر زره بین هستند و شما به اسم دین به دنبال دنیای خود هستید! وای بر شما... شما همان کاری را می کنید که استعمار سال ها به دنیال آن بود...


 

والسلام علی من اتبع الهدی...