تاکیدات پی در پی رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان بر حفظ نظم و ضرورت حضور موثر نمایندگان در صحن علنی مجلس و فرمایشات معظم له در جلسات متعدد با نمایندگان مبنی بر اینکه "به نظر من چیزی که در مجلس مهم است، حضور نمایندگان محترم سر پست‌ها است.  حضور باید منضبط، سروقت و با رعایت دقیقه و ثانیه باشد؛ هم در داخل صحن مجلس و هم در داخل کمیسیون‌ها " و اینکه "یکی از مسائل مربوط به بایدها و نبایدهای این مجلس این است که ذره ذره وقت آن قیمت دارد. وقت نباید هدر برود. شغل نمایندگان اعز از مشاغل دیگر و قیمت وقت مجلس، حتی از تحصیل علم بالاتر است، چه رسد به تحصیل مال یا تامین آتیه، در داخل مجلس همه اهتمام باید به کار باشد که در صحن مجلس یا در داخل کمیسیون‌ها می‌گذرد، این اساس قضیه است. حضور باید تامین باشد و حتما همه در مجلس حاضر باشند مگر اینکه اضطراری باشد "... ما را آن داشت تا با صرف وقت بسیار آمار‌هایی از حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس طی یک ماه از بررسی اولیه لایحه مهم و سرنوشت ساز برنامه پنجم توسعه را جمع آوری و ارائه دهیم.ب

 

 

پایه این گزارش در طول برگزاری جلسات علنی این یک ماه مجلس در مجموع 24794 دقیقه معادل 413 ساعت تأخیر و 459 جلسه غیبت برای وکلای ملت به ثبت رسیده است.


 


 

استان تهران با 38 نماینده: 2802دقیقه تاخیر و 69 جلسه غیبت.

 


 

استان همدان بیشترین و استان مرکزی کمترین میزان تأخیرات و استان فارس بیشترین و استان قزوین کمترین میزان غیبت‌ها را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

 


 

اما !

 


 

نماینده شوط، ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان غیبت نمایندگان مجلس در جلسات برنامه پنجم توسعه غیر واقعی است!!!در مواردی نیز دیده شده که خبرنگاران در بیرون از سالن جلسات مجلس مصاحبه‌هایی با نمایندگان مجلس دارند و این امر سبب تاخیر نمایندگان در جلسات می‌شود!اما گاهی امکان دارد تاخیر یا غیبتی توسط نمایندگان مجلس وجود داشته باشد که تمام این‌ها ناشی از ترافیکی کاری نمایندگان است......!!!

 


 

حال !

 


 

سوال ما از نمایندگان ملت این است که:

 


 

1- آیا این میزان عدم حضور در مجلس توجیه پذیر است ؟


 


 

2- آیا کاری مهمتر از حضور در جلسات مجلس برای یک نماینده وجود دارد ؟


 


 

3- آیا ترافیک کاری برای نمایده یعنی عدم برنامه ریزی درست برای شرکت در مجلس؟اگر چنین باشد که نباید توقع برنامه ریزی درست برای کشور را داشته باشیم!


 


 

4- آقایان نماینده ! ترافیک کاری شما زیاد است یا رئیس جمهور؟ شما رئیس جمهور را برای شرکت نکردن در 3 یا 4 جلسه شورای انقلاب فرهنگی زیر سوال بردید ، با 24794 دقیقه معادل 413 ساعت تأخیر و 459 جلسه غیبت  چه می کنید ؟؟؟


 


 

5- شما برای ارائه گزارش به خبرنگاران منت هم می گذارید که از وقت حضور در مجلس صرف می کنید ؟


 


 

اما سخنی با شما ملت :

 


 

1- در کدام بخش خبری صدا و سیما این گزارش پخش شد و مورد بررسی قرار گرفت؟


 


 

2- در کدام روزنامه این آمار منتشر شد ؟


 


 

3- کدام مهمتر است : عدم حضور رئیس جمهور با آن حوزه کاری در 4 جلسه شورای انقلاب فرهنگی یا عدم حضور نمایندگان در بررسی برنامه پنجم ؟


 


 

4- در کل مجلس هشتم چند بار مجلس با تاخیر شروع شد یا از حد نصاب افتاد ؟


 


 

5- در تاریخ 28/10 صدا و سیما گزارش عدم حضور 70 روزه رئیس جمهور را پخش کرد . خب آیا این یک مغالطه نیست که بجای بیان  عدم حضور رئیس جمهور در 4 جلسه شورای انقلاب فرهنگی بیان کنیم 70 روز غیبت ؟

 


 

6- صدا و سیما آلزایمر مزمن دارد چرا که فراموش کرده 30 روز از این 70 روز در آغاز بزرگترین طرح ملی قرار داشت و قبل از آن هم مسئولین درگیر برنامه ریزی بودند .حال این عدم حضور قانع کننده است یا توجیه نمایندگان برای با 24794 دقیقه معادل 413 ساعت تأخیر و 459 جلسه غیبت  !!!

 


 

7- و مهم تر از همه کم کم دارد معلوم می شود چرا نمایندگان به طرح نظارت بر خودشان رای ندادند و ماجرای کثیف یکشنبه سیاه که به محکومیت هیئت رئیسه مجلس منجر شد ، رخ داد . 

 


 

8- صدا و سیما حتی این محکومیت را هم که توسط کمیسیون اصل 90 منتشر شد را گزارش ندادند !!!که خب البته توقعی نمی رود....!


 


 

 

 

باید بیدار باشیم چرا که حکومت اسلامی تنها در یک صورت شکست خواهد خورد آن هم خوابیدن و آسوده انگاشتن است ...(نقل به مضمون از امام خامنه ای)


 


 

 

لیست کامل :  http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8910191349