- (این متن برای  وبلاگ غریبه نیستی" http://gharibenisti.blogfa.com/ " کار شده است)


- (این متن برای  وبلاگ غریبه نیستی" http://gharibenisti.blogfa.com/ " کار شده است)

ضاى اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکى از آن چیزهائى است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضاى هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسى است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالى ندارد؛ اما دور از هتک حرمتها و اهانتها و فحاشى و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته میکند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد - که امروز احتیاج به این آرامش هست - خداى متعال را هم از ما خشمگین میکند. من میخواهم این پیامى باشد به همه‌ى آن کسانى که یا حرف میزنند، یا مینویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ى اینها بدانند، کارى که میکنند، کار درستى نیست. مخالفت کردن، استدلال کردن، یک فکر سیاسى غلط یا یک فکر دینى غلط را محکوم کردن، یک حرف است، مبتلا شدن به این امرِ خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسى، یک حرف دیگر است؛ ما این دومى را به طور کامل و قاطع نفى میکنیم؛ نباید این کار انجام بگیرد. متأسفانه بعضى این کار را میکنند. من بخصوص به جوانها توصیه میکنم. بعضى از این جوانها بلاشک مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبى هم هستند، اما خیال میکنند این وظیفه است؛ نه، من عرض میکنم این خلاف وظیفه است، عکس این وظیفه است.»

<** ادامه مطلب... **>


 

«البته از نفوذها، از اغواهاى شیطانى دشمنان، از دخالتهاى دشمنان هم نباید غفلت کرد. همان طور که امام بارها می فرمودند، گاهى اینجور افراد وارد اجتماعات پرشور و مؤمن و مخلص میشوند و آنها را به یک سمتى و یک حرکتى میکشانند؛ از این هم نباید غفلت کرد؛ هم غفلتهاى ناشى از احساساتى شدن، هم ناشى از ندیدن دستهاى دشمن. بنابراین من بخصوص از جوانها میخواهم که نگذارند این فضاى غیبت و تهمت و فحاشى و هتاکى و شکستن حرمتها ادامه پیدا کند. وقتى که ادامه پیدا کرد، طبعاً همان طور سرایت هم میکند - مثل بیمارى مسرى - ناگهان مى‌بینید مثلاً در نمازهاى جمعه که محل خشوع و ذکر و توجه است، یک چنین چیزهائى گاهى احیاناً دیده میشود، که غلط اندر غلط است. انسان اگر چنانچه آن خطیب نماز جمعه را قبول ندارد، خب، اصلاً پاى خطبه‌اش نمى‌نشیند، به او اقتداء هم نمیکند، مى‌آید بیرون. یا حتّى گاهى اوقات در درسها، در محیطهاى علمى و درسى از این چیزها دیده میشود؛ که اینها غلط است، مضر است و مخالف مصلحت انقلاب است؛ اینها همان ضربه زدن و شکاف ایجاد کردن و تَرک‌دار کردن هیئت عظیم و شفاف و باشکوه نظام اسلامى است که دارد با قدرت حرکت میکند و پیش میرود.»


 

«من به بزرگان هم نصیحتى بکنم. این نصیحت به جوانها بود، پیرها هم محتاج نصیحتند؛ آنها هم باید توجه کنند. مواضع درست گرفتن، حرف درست زدن، تحت تأثیر خبرهاى دروغ قرار نگرفتن، این هم وظیفه است. هزاران نفر در نظام اسلامى دارند محض رضاى خدا زحمت میکشند و تلاش میکنند و شب و روز خودشان را میکُشند، براى اینکه طبق حرکت اسلامى یک کارى انجام بگیرد، نظام اداره شود، وظائفِ بسیار سنگین انجام بگیرد؛ اما انسان یک خبر دروغى را بشنود، بنا کند همه‌ى اینها را زیر سؤال بردن - مسئولین دولتى را، دیگران را، دیگران را - این هم مصلحت نیست، این هم خلاف است. هم جوانها باید مراقبت کنند، هم پیرها باید مراقبت کنند. ما، هم در جوانى‌مان احتیاج به نصیحت داریم، هم حالا که پیر شدیم، احتیاج به نصیحت داریم.»


 

امام خامنه‌ ای


 

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌  -  19/12/1389



 

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=11622



 

 



 

امیر آزادی عزیز



 

سلام



 

 می خواهم از یک موهبت الهی با تو سخن بگویم! اسفندیار رحیم مشایی!! تا به حال از خودمان سوال کردیم اگر مشایی در این شش سال در دولت نبود اتفاقات چگونه رقم می خورد؟! یا اینکه حضور چنین فردی در دولت یک نوع پارادکس با شعارهای رئیس جمهور به حساب نمی آید ؟ اگر کسی می خواهد مشایی را بشناسد باید به سراغ احمدی نژاد برود! فکر می کنی تا امروز چند نفر پیش احمدی نژاد رفتند و از او سوال کردند؟! اگر به تعداد انگشتان یک دست برسد ... و پاسخ رئیس جمهور این بود:بروید با خودش صحبت کنید! خب آیا کسی این کار را کرد؟ اگر مشایی اشتباه می کند پس چرا کسی با او مناظره نمی کند تا حقیقت روشن شود و اگر او راست می گوید پس چرا پشت دیوار می ایستند و فحش و ناسزا به او می گویند؟من قصد دفاع از مشایی را ندارم اما باید انصاف داشت حتی در برابر دشمن:



 

«من مى‏بینم تو همین قضایاى سه چهار روز اخیر باز بعضى‏ها هى میخواهند اختلافها و شکافها را بیشتر کنند؛ نه، نباید اختلاف به وجود بیاید؛ همه با هم برادرند، همه با هم همکارى باید بکنند؛ همه باید براى ساختن کشور به یکدیگر کمک بکنند. به کسى نباید بیهوده تهمت زد؛ کسى را نباید به خاطر یک امر، از همه‏ى آن چیزهائى که صلاحیت محسوب میشود، انسان او را نفى بکند. با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد. خداى متعال در مورد دشمنان میگوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم على الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى»؛(7) اگر با کسى دشمنید، این دشمنى موجب نشود که نسبت به او بى‏انصافى کنید، بى‏عدالتى کنید؛ حتّى نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست. بى‏عدالتى‏ها را همه کنار بگذارند؛ بى‏انصافى‏ها را همه کنار بگذارند؛ همه در زیر پرچم نظام اسلامى و جمهورى اسلامى جمع بشوند؛ اصولى وجود دارد، به آن اصول همه پابندى خودشان را اعلام بکنند. در کنار هم باشند، اختلاف سلیقه هم باشد. چه اشکال دارد؟ همیشه اختلاف سلیقه بوده. در دورانهاى مختلف هر جائى که این اختلاف سلیقه‏ها و اختلاف برداشتها با هواى نفس انسان مخلوط شد، کار خراب میشود. هواى نفس را باید خیلى ملاحظه کرد. به خودمان در فریب خوردن از هواى نفس سوءظن داشته باشیم. نگاه کنیم ببینیم کجا نفس است و هوى‏هاى نفسانى ماست؛ کجا نه، واقعاً احساس تکلیف است؛ و در احساس تکلیف هم دقت بکنیم که قدم از دایره‏ى تکلیف آنطرف‏تر نباید گذاشت؛ زیاده‏روى نباید کرد. آن وقت لطف خدا با ماست. همچنانى که تا امروز به فضل الهى، به حول و قوه‏ى الهى، لطف الهى با ملت ایران بوده است؛ بعد از این هم ان‏شاءاللَّه خواهد بود.»*


 

امام خامنه ای


 

بیانات ‏در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات‏ قرآن - 3/5/1388



 

 * این بیانات پس از ماجرای معاون اولی مشایی می باشد


 

=http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7501&q 


 

سوالی که هنوز نتواستم به آن پاسخ دهم این است که چرا هیچ کس با او مناظره نمی کند؟! آیا واقعا نمی شود در صدا و سیما با او مناظره کرد؟! مراجع محترم تقلیید برایشان کسر شان است که با او سخن بگویند؟ روی سخنم با همان مراجعی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری88 نگران جان معترضین(!) شده بودند!


خدا را شاهد بگیریم ! آیا تمام اشکالات دولت به مشایی بر می گردد؟ چرا با هراتفاقی تعداد معدودی سایت که توسط افرادی معلوم الحال اداره می شود شروع به توهین و نا سزا می کنند که انگار تمام مشکلات عالم زیر سر مشایی است؟ مدیریت حضرت نوح (ع) را به یاد داری؟ فقط به خاطر تحریف صحبت های او توسط سردبیر یک روزنامه چه داستانی درست شد ؟ باز هم می گویم نه از مشایی دفاع می کنم و نه او را متهم به کارهای نکرده می کنم! گفتند که سی دی های مستند ظهور بسیار نزدیک است را مشایی درست کرده برای تبلیغ احمدی نژاد!!! برای اطلاع شما عرض می کنم که تهیه کنندگان این سی دی را خیلی ها از دو سال پیش می شناختند ؛ همان موقع که همین حرف ها را در سایت خودشان می زدند.اما کسی سوال نکرد اگر مشایی به این ها پول داد چرا سطح فنی این سی دی اینقدر پایین بود؟چه کسی گفت که این سی دی ها چند میلیارد تومان هزینه در بر داشته؟تهیه کنندگان این سی دی حتی اجازه نیافتند که پیش مراجع بروند و توضیح دهند! چرا که افرادی نفوذی در بیت تنی چند از مراجع تفوذ یافته و اخبار سازماندهی شده ای را منتقل می کنند! در کجای این سی دی برای ظهور وقت تعیین شد؟! جالب تر از همه عکس العمل افرادی بود که در آن سی دی از آنان سخنی گفته شد...



 

اما با مشایی باید چکار کرد؟ به او بگوییم دهانت را ببند چون از تو خوشمان نمی آید؟ مثل حاج منصور ارضی او را نجاست و یا ملعون خطاب کنیم و یا مثل سعید حدادیان او را با داستان اخراج آدم (ع) و(......) قیاس کنیم و حرف هایی بزنیم که مورد استقبال رسانه های غربی واقع شود؟کاش از همان اول بزرگان نظام با او سخن می گفتند نه اینکه مدام او را تکفیر کنند!



 


خدا را شکر مشایی هست و گرنه تا امروز احمدی نژاد را قیمه قیمه کرده بودند! مگر می شود این منافقین چه در مجلس و چه در رسانه ها آرام بگیرند؟ تمرکز روی مشایی خواست دشمن است.



برخی تازه شش سال است که به دنیا امده اند ! می دانی چرا ؟ زمانی که می گفتند اسلام مال قرون وسطی است و امام به موزه رفته و ... برخی از برادران منافق لال بودند . وقتی خاتمی در وزارت ارشاد بود خیلی ها می دانستند که طرز تفکر خاتمی با انقلاب جور در نمی آید اما سخن نگفتند تا شد آنچه نباید می شد....



آیا واقعا مشایی حاشیه ساز است یا برای او حاشیه می سازند؟ اگر حواسمان نباشد حاشیه ها مهمتر از متن خواهند شد...





 

اما حرف من با شما برادر عزیزم ؛ امیر آزادی



 

هیچ کس مصون از خطا نیست اما کسی را زیر ذره بین گذاشتن و از او ایراد گرفتن هم کار درستی نیست! (بماند که برخی چشمان خود را می بندند و و سخن از آنچه می بینند می کنند... )



 

صحبت پیرامون مشایی و امثال ان جز آنکه جامعه را به دروغ و غیبت و ... بکشاند هیچ نتیجه دیگری ندارد . همه حرف من این است که بحث های حاشیه ای نباید جای متن قرار گیرد چرا که آن روز فقط  دشمن سود خواهد برد... اما چگونه زندگی کنیم تا گرفتار حاشیه ها نشویم و در این فتنه های سخت آخر الزمان جزء گمراهان نباشیم...؟



 

تنها راه رسیدن به مهدی فاطمه سلام الله علیهما ؛ کاروانی زندگی کردن است ! می دانی یعنی چه ؟ یعنی بگوییم:



 

می خواهیم با شما همراه باشیم؛






دستمان در دستان شما باشد؛






نگاهمان ، نگاه شما باشد؛






لبخندمان ، لبخند شما باشد؛






اشکمان ، اشک شما باشد؛






تا به همه بگوییم:






« بوی شما را می دهیم و  قافله سالارمان شما هستید ».


ولایت یعنی قافله سالاری... پس بیاییم تابع محض نایب امام (عج) باشیم:


«اگر با کسى دشمنید، این دشمنى موجب نشود که نسبت به او بى‏انصافى کنید، بى‏عدالتى کنید؛ حتّى نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست!»


 

والسلام علی من اتبع الهدی 


* این متن در جواب کامنت  " همیشه پای یک مشایی در میان است " نگارش شده است.