*از سلسله پست های " کاروانسرای ابراهیمیان"

بحث خوبی تو جلسه هم اندیشی کلاسمون مطرح شد ؛ نسبیت اخلاق! اینکه اخلاق با فعل اخلاقی چه فرقی داره! اینکه تاثیر جامعه روی اخلاق بیشتره یا دین و فطرت؟! حیف فرصت نوشتن ریز مباحث نیست. خدا رو شکر همکلاسی های ما خیلی خوب تو این زمینه صحبت کردند. با اینکه برخی نظرات کاملا مخالف هم بود ولی با سعه صدر به هم پاسخ میدادیم!(با کمترین جراحت!) . ایشالا در اولین فرصت خدمت دوستان عرض خواهم کرد که این هم اندیشی چه داستانی داره. کرسی آزاد اندیشی نیست ولی شاید بشه گفت: والور آزاد اندیشی!! مطلب ذیل هم از یکی از همسنگران محترم هست که تازگی با وبلاگشون آشنا شدم.حتما یه سر بزنید....

باز نشر از وبلاگ مادر برگزیده خدا سلام الله علیها


یک نفر آقا کنار راننده نشسته بود.

سوار تاکسی شده بود...دخترک خوب و چادری....با رفیقش!

جلوترها که رسیدند،راننده ایستاد برای مسافری دیگر....که مرد بود....

نادیده گرفت،مرد،حیا را و دخترک عفافش را...

نشست مرد کنار دخترک باحجابمان!

بودند لحظاتی کنار هم....تا مقصد....

فروخت اندک حجب و حیایش را در کنار آن مرد....

هرچند هیچ نگفتند با هم....هرچند کیفش بود بین او و خودش

باید هزینه کرد برای اسلام...برای اینکه بماند دینت

نگو مجبور شدم...نگو نمی شد دیگر...نگو چند لحظه که بیشتر نبود

باورم نمی شود این توجیهات بی خودیــــ...

شیطان"لحظه ای" به باد می دهد همه ی ایمانت را...

داستان هفتاد سال عبادت شیخ را شنیده ای؟هان؟

میشد دربست بگیری...

میشد به راننده گفت: آقا!من می پردازم هزینه ی این مسافر را ولی سوارش نکن!

میشد.....یعنی "باید" بشود که سرمایه کرد برای اسلام!

اسلامی که راحت نرسید به من و تو....

خون ها دادند...

جان ها  دادند...

سرها بریده شد...

دستی بریده شد...

فرقی شکافته شد...

چادریـــ خاکیـــ شد....

مادریــــــــــــــ بین در و دیوار.........

 

"برگرفته از صحبتای حاج آقا ماندگاری "کثر الله امثالهم" "

 

«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ»

  

اما پرسش و پاسخی که در کامنت ها بود

شاید سوال شما هم باشه:

  

*خب بد بخت کیفشو گذاشته.محجبه هم بوده.حرفم نزده.

یعنی چی باقی این حرفا

نه فروختنی بود نه کنار گذاشتنی نه خیانت به خون شهدا نه خلوت نا محرمی

چی بگم والله 

دخترک چادری که به لجن کشیدی تو متنت پاک بوده و هست

و شما فکر کنم هیچی نگرفتی از صحبتای حاج آقا ماندگاری

 


سلام


خانومی....

مگه باید حتما باهم حرف بزنن؟یا تنها باشن؟

ما ی سری چیزا رو تو دینمون خیلی شل گرفتیم....

همش گفتیم ن اینکه دیگه حالا چیزی نی.....عرف شده...نه عیبی نداره ....نه....

اینقده همه چیو واسه خودمون راحت فرض میکنیم که واقعا قبح اون عمل دیده نمیشه!

اگه همین نشستن های کنار هم ک داره عادی میشه ک عادی هم شده....همین مدلی پیش بریم تهش چی میشه؟

ی سوال!


عذرخواهم ازین سوال ولی زنا میدونی با چی شروع میشه؟

استادم میگف: با ی نگاه!

همون ی نگاهی ک خیلیامون میگیم عیبی نداره طوری نشده نمیشه دیگه و .....

همون ی نگاهی ک خیلیامون از انگیزه ش بی خبریم!


شما خوب و پاک....نیت اون آقا رو میدونی وقتی کنارته تو تاکسی؟

حس و حالشو میدونی آیا؟

بگم چن تا از پسرامون از همین هیچی ها دلشون هوای ازدواج کرده اونم با سن کم؟

 

 

* بله نظربازی اولین گام برای شروع گناهه وکاملا با نظرتتون موافقم

ولی قضیه تاکسی کاملا متفاوته

و همچنان مخالفم

و من وظیفمه شرایط گناه و از خودم دور کنم

واین کارو میکنم

ولی مسئول روح و روان بیمار کسی دیگه نیستم

ولی این هوسا از جای دیگه آفت جوونا شده

ونمیدونم دخترک قصه شما چقد شخصیت واقعی داره

امیدوارم کاملا مجازی باشه

وگرنه تهمتتون به اون و امساله اون مسیر جدید واسه دنیا وآخرتتون باز میکنه

بعضی اوقات گمنام بودن بهتر جواب میده


عزیز من...چطور مسئول نیستیم؟

مث این می مونه ک زیبا چهره باشی و بگی من میخوام باحجاب باشم حالا زیادم نگرانش نیستم...خیلی هم حواسمو جمع نمیکنم ک مبادا آقایی منو ببینه....ب من چه! من ک دیگه وظیفمو انجام دادم.چادر سر کردم....حالا اونه ک باید نگاهشو کنترل کنه!

خب فدات شم اونی ک مریضه این چیزا حالیش نی....

باید ازش فرار کرد...

ب هر طریقی....یا جلو چشمش نباشی.یا اگرم هستی خیلی بیشتر بیشتر حجاب و چادرتو حفظ کنی!


اون تنها ضرر نمیکنه!تو هم داغون میشی...

نگاه آلوده مگه مث تیر آلوده نیس ک از چشم اون می خوره ب دل تو؟

پسری ک با دیدن مانکنای خیابون دلش هوای ازدواج میکنه..چطور وقتی تو تاکسی بشینه....میخواد هیچیش نشه!

اونم دو تا خانوم و آقای جوون کنار هم....

اگه من ب شما بگم ی خانومی هس ک گفته من دلم میخواد حجابمو کامل کامل رعایت کنم!حتی اونقد دلم میخواد پاک باشم ک دلم میخواد همین انداممو کسی با چادر هم نبینه!

شما میگی : اه چ خانوم افراطی؟

اگه بگم اون خانوم فاطمه ی زهرا"سلام اله علیهاست" چی میگی؟


هرکی میخواد پاک بمونه باید فرار کنه از چیزی ک ممکنه ب گناه بندازتش....

مرحوم آیت الله بهجت الکی ک ثروتمندترین مرد از نظر معنوی نشد!

همش احتیاط میکرد!

اینکه مولاعلی"علیه السلام" میگه من ب ی خانوم جوون سلام نمیکنم یعنی آقا"علیه السلام" خدای نکرده موردی داره؟

ن قربونت...میخواد ک پاک پاک بمونه!


ببین الگوهای دینی ما کیا بودن و اونا چطوری بودن!

حضرت زینب"سلام الله علیها" کنار ی آقا مینشسته؟

مادرمون حضرت زهرا"سلام اله علیها" خودشو از ی نابینا دور کرد...چرا ما اینقدر حواسمون پرته؟

ک کنار دست ی آقا بشینیم بعد بگیم طوری نی!

خیلی هم طوری هس گل من!

شخصیت پست من هیچم مجازی نبود!

من این چیزا رو دیدم ک میگم!

*من نمیدونم چرا شما همه چیزو با هم قاطی میکنی

وقتی حجاب کامل باشه. نگاه کنترل بشه. در صورته لزوم فقط با نا محرم صحبت بشه

دیگه زن تمام موارد احتیاط و رعایت کرده 

مخالفم با حرفاتون نه به خاطر افراطی بودن به خاطر تفسیر ها و تجزیه تحلیل های اشتباهتون

وقتی از همه زنانگیت فقط یه گردی صورت مشخص باشه

وقتی در جواب نگاه های آلوده اخم باشه و فرار از موقعیت

من بارها و بارها توی تاکسی کنارم یه آقا نشست و بینمون یه کیف

بله اگر احساس کردم شرایط بدیه پیاده شدم

ولی همیشه اینطور نبوده

در ضمن اینکه حضرت علی به زنان جوان سلام نمیکرد باید الگوی مرد های ما بشه 

ما حجابمون و از حضرت زهرا سلام الله الگو برداری میکنیم

انشالله که حجاب فقط ظاهری نباشه

(مخالفت من به اون قسمتیه که دخترک پست شما به یکباره ناپاک شد.ژ البته با استدلال های شیک شما)


سلام

دخترک پست من کجا ی باره ناپاک شد؟

من کجا اینو گفتم؟

گفتم "اندک" حجب و حیا.....

خانوم گل من...

ببین مگه تاکسیا چقد جا داره آخه؟

ی آقا کنارت باشه....مگه کیف چقد میتونه فاصله بندازه بین دونفر؟

با ی ترمز.....

بعدشم من چند بار بگم شما پاک....از کجا از دل اون آقا باخبری؟

نمیگم بدبین باشیا...نه .....اما ب همه ک نباید خوش بین بود!

بابا بعضیا مریضن...شک داری؟

به خدا باید احتیاط کرد...برا دل خودت....

ارزش زن خیلی ازینا بیشتره ها....ک راحت کنار ی آقا.....

و بگه من ک حجاب داشتم حرفم نزدم!

هرچی فاصله بین خانوم و آقا از هر نظر بیشتر باشه برا زن خیلی به تره!

وقتی امام صادق"علیه السلام" فک میکنم...فرمودن: حضرت زهرا"سلام الله علیها" الگوی من هستند...پس در اشتباه بودن چون ی زن رو الگو قرار دادن!

خب وقتی خانوم فاطمه ی زهرا"سلام الله علیها"از جلو چشم نابینا دور شدن این ینی چی؟

خب میتونستن جلوش راه برن یا نزدیکش بشینن...ولی کلا از پیشش رفتن!

چرا ما باید اینقدر ارزش خودمون بیاریم پایین ک ی مرد راحت کنار ما بشینه؟

ما نباید اجازه بدیم!

زن ریحانه ست....

زود ممکنه داغون شه.

گل من...

این احتیاط ها فقط و فقط برا پاکی دلهاست!

برای سلامت جامعه!

من بیشتر باهات بحث نمیکنم چون داره ب جدال میکشه!

من بعد کامنت گذاشتی جواب نمیدم!

نگی چون جواب نداشت...ک دارم!

فقط جون مجادله نکنیم!

به امیدظهوریار.صلوات