سلسله پست های برنامه های حسینی

سفیــــــــر حسیــــن علیه السلام عازم کوفه می شود....

 

 

1-        برنامه به سوی کوفه

 

2-      برنامه مبارزه با امثال یزید

 

3-      برنامه ثار الله و شهادت

 

4-      بسوی انتقام (هنگام ظهور و رجعت)

 

5-      بهشت ظهور

 

6-      قیامت

 

7-      بهشت پس از قیامت

 

الف) سپس نامه را پیچیده مهر زد و مسلم بن عقیل را - که رحمت خدا بر او باد – فرا خوانده نامه را به او داد و فرمود: تو را به سوى کوفیان رهسپار می‌‌‌‌‌کنم. این نامه‌‌‌‌‌هاى آنان به من است. ب) و خدا به زودى کار تو را به آنگونه که دوست دارد و می‌‌‌‌‌پسندد پایان می‌‌‌‌‌دهد. امیدوارم من و تو در درجه شهدا باشیم. ج) در سایه برکت و خیر خداوندى رهسپار شو تا به کوفه درآیى. چون به آنجا رسیدى نزد موثق‌‌‌‌‌ترین مردم آنجا جاى گزین و مردم را به پیروى من فرا خوان و از کمک به خاندان ابوسفیان باز دار پس اگر آنان را در بیعت با من همداستان دیدى زود به من گزارش کن تا به خواست خدا طبق آن عمل کنم. سپس دست به گردن مسلم انداخت و با او خداحافظى کرد و هر دو گریستند.

 

نکات:

ب) ـ جالب است که امام حسین(ع) قبل از فرستادن مسلم، خبر شهادت او را می‌‌‌‌‌دهند. هم او را به سوی کوفه می‌‌‌‌‌فرستند و هم از باطن و آینده ماجرا خبر می‌‌‌‌‌دهند.

ـ با توجه به این فراز از کلام امام(ع)، مسلم غایت مأموریت خویش در کوفه را می‌‌‌‌‌دانست.