اسلامی کردن علوم انسانی یعنی جاده غلطی را دنده عقب رفتن!

چرا با خودمان رو دربایستی داریم؟

سوال:

1-علوم انسانی اسلامی یعنی چی؟!

2-مگه انسان اسلامی و غیر اسلامی داره؟....شما از آنچه که اسلام گفته عدول کنید انسانی ندارید که!(بهش بگید ورژن جدید میمون یا هر چیز دیگه ای!دیگه انسان نیست!)اگر این شرط رو بپذیریم اون چیزی که در غرب هست انسان نیست پس امروز چیزی به نام علوم انسانی نداریم!....که حالا بخوایم اسلامیش کنیم!

 

با عرض معذرت داریم خودمون رو "خــــــــــــــــــــر" می کنیم!ته ته ته ته نگاه غرب به انسان چیه؟!اینکه بتونه رفاه مادی داشته باشه!غیر از اینه؟اصن مکارم اخلاقی هم روش!همین؟!

آیا نگاه اسلام (قرآن) در تعریف انسان اینه؟

آیا غایت انسان اینه که بره بهشت؟!یا نره جهنم؟!

آیا انبیا اومدن که مردم رو هدایت کنن؟!آیا موفق بودن؟!حضرت موسی موفق بود؟حضرت نوح موفق بود؟!

 

اگر عمری باشه و خدا توفیق بده قراره یه سفری داشته باشیم به عمق قرآن.ببینیم کدام نگاه به انسان و نظام عالم مورد تایید قرآن هست.اینکه انسان اومده کار خوب انجام بده بره بهشت یا اینکه کار خیلی جدی تر از این حرفاست!

ما نمی خواهیم نگاه حداقلی به انسان داشته باشیم!......همین!

 

پینوشت:

1-این روزها می خواهم سر کلاس دانشگاه فریاد بزنم!از دست خودم!از دست استادم!از دست دانشگاه ......از دست توهمی به نام علوم انسانی!....به خدا قسم داریم دور هم خوش می گذرونیم!داریم بازی می کنیم.....کی؟ما دانشجویان(؟)علوم انسانی(؟!!).....

اگر دوستان ما رو دست نمینداختن می گفتم من دانشجو نیستم!!!!تو دانشگاه رفقای فنی رو میبینم سرمو میندازم پایین!دوستان دهنشون صاف میشه ما.....!!!

کم کم دارم به انصراف از تحصیل فکر می کنم!(آیکون یه آدم افسرده:دی)....اون دنیا یخه منو بگیرن بگن با بیت المال درس خوندی چه غلطی برا جامعه کردی بگم چی؟!

بدا به حال من که برای مدرک اومدم دانشگاه!فقط اکتفا به کارهای حداقلی....باید فکر کرد

2-متاسفانه در این متن نشد از خجالت اساتید در بیایم!!بجاش این مطلب رو از وبلاگ کرکس ها بخونید!پوزخند