برنامه های حسینی

 

 
 

برنامه به سوی کوفه

برنامه مبارزه با امثال یزید 


برنامه ثار الله و شهادت 


بسوی انتقام (هنگام ظهور و رجعت)



بهشت ظهور


قیامت


بهشت پس از قیامت

 <** ادامه مطلب... **>


چون به مدینه خبر رسید که امام حسین(ع) آهنگ خروج از مکه به عراق را دارد. عبدالله بن جعفر نامه‌‌‌‌‌اى بدین مضمون نوشت: به نام خداوند بخشنده مهربان، به حسین بن على(ع) از عبدالله بن جعفر. اما بعد؛ تو را به خدا سوگند مى‌‌‌‌‌دهم از مکه خارج مشو، زیرا که من نگرانم خودت و خاندانت کشته شوید. و اگر تو[ که روح هدایت و امیرمؤمنانى ] کشته شوى، بیم آن دارم که نور زمین خاموش گردد. پس در سفر به عراق شتاب نفرما. من از یزید و همه خاندان بنى‌‌‌‌‌امیه براى جان و مال و فرزندان و خاندانت امان مى‌‌‌‌‌گیرم. و السّلام. امام(ع) در پاسخ او نوشت: 
اما بعد؛ نامه تو به دستم رسید و از مضمون آن آگاه شدم. تو را خبر مى‌‌‌‌‌دهم که: در رؤیا جد خود رسول خدا(ص)را دیدم که به من فرمانى داد و من در پى آن فرمانم، خواه به سودم باشد و یا به زیان. پسر عمو! به خدا سوگند! اگر در آشیانه مرغی باشم، آنان مرا بیرون آورند و بکشند. آنان همچون یهود که بر [روز] شنبه ستم کردند، بر من ستم مى‌‌‌‌‌کنند. و السّلام.
در پاسخ عبدالله بن جعفر-2
امام(ع) فرمود: 
به خدا سوگند آنان همچون بنى اسرائیل که در شنبه ستم کردند، بر من ستم خواهند کرد.ابن عساکر نامة عبدالله بن جعفر را آورده و گوید: حسین(ع) در پاسخ او نوشته: من خوابى دیده‌‌‌‌‌ام که در آن رسول خدا(ص) به من فرمانى داد و من در امتثال فرمان او روانم و کسى را از آن آگاه نکنم، تا به دیدار عمل خود در آیم.