برنامه های حسینی


برنامه به سوی کوفه

برنامه مبارزه با امثال یزید 


برنامه ثار الله و شهادت 


بسوی انتقام (هنگام ظهور و رجعت)



بهشت ظهور


قیامت


بهشت پس از قیامت

 

 

 

 

 

 

دیدار امام(ع) با واقدى و زُرارَه-1

سید بن طاوس از واقدى و زرارة بن صالح روایت می‏کند که گفتند: ما امام حسین(ع) را سه روز قبل از اینکه بسوى عراق خارج شود ملاقات نمودیم و به آن حضرت خبر دادیم که مردم کوفه هواى تو را بسر دارند و قلب آنان با تو می‏باشد، ولى شمشیر ایشان بر علیه تو است.امام حسین(ع) بدست خود بطرف آسمان اشاره کرد و درهاى آسمان باز شد و بقدرى از ملائکه نازل شدند که تعداد آنان را جز خدا کسى نمی‏دانست. سپس فرمود: اگر اشیاء به هم نزدیک نبودند و پاداش ها از بین نمی‌‌‌‌‌رفت، با این فرشتگان به پیکار آنان می‌‌‌‌‌رفتم، ولى یقین دارم که قتلگاه من و قتلگاه یارانم آنجاست و کسى جز فرزندم على از دست آنان نجات نمی‌‌‌‌‌یابد.

دیدار امام(ع) با واقدى و زُرارَه-2

 الف) طبرى از واقدى و زراره بن صالح نقل کرده که گفتند: سه شب پیش از آنکه امام حسین(ع) رهسپار عراق شود، به دیدار او رفته و از سستى مردم کوفه و اینکه دلهایشان با تو و شمشیرهایشان بر توست، به او خبر دادیم. امام(ع) با دست به آسمان اشاره کرد. درهاى آسمان گشود و فرشتگان بى‌‌‌‌‌شمارى که کسى جز خدا شمارشان را نداند، فرود آمدند. امام(ع) فرمود: اگر اشیاء به هم نزدیک نبودند و پاداش‌‌‌‌‌ها از بین نمی‌‌‌‌‌رفت، با این فرشتگان به پیکار آنان می‌‌‌‌‌رفتم ب) ولى یقین دارم که قتلگاه من و قتلگاه یارانم آنجاست و کسى جز فرزندم على، از دست آنان نجات نمی‌‌‌‌‌یابد.

 

نکته:

دیدار امام(ع) با واقدى و زُرارَه-2
الف) ـ امام(ع) در این کلام علت استفاده نکردن از فرشتگان را مطرح می‌‌‌‌‌کنند.
 ب) ـ امام حسین(ع)، ولیّ تمام امور و امامِ شب قدر هستند، لذا همان‌‌‌‌‌گونه که سابق بر این حکم نمودند که شهادتشان در روز عاشورا باشد، با این کلام نیز حکم می‌‌‌‌‌کنند که فقط امام زین‌‌‌‌‌العابدین(ع) در روز عاشورا زنده بمانند.

 

به جمله زراره دقت کنید:

مردم کوفه هواى تو را به سر دارند و قلب آنان با تو می‏باشد، ولى شمشیر ایشان بر علیه تو است....

خودمونی بخوایم بگیم چی میشه که اینجوری میشه...چی میشه که شمری که در صفین تا شهادت پیش رفت شد شمر....

چی میشه....؟

قصدمون این نیست که بیایم رو خونی کنیم بریما....فکر کنیم...چی میشه کسی دلش با امامه ولی روی امام شمشیر می کشه؟

چی میشه طرف عمری در رکاب امام خمینی بوده و میاد به آقا توهین می کنه....چی میشه؟...می شود شب عاشورا کربلا باشی اما کم بیاری و برگردی....

پست بعدی راجع به نوع نگاه به دنیا خواهد بود ان شاء الله ...

 

پینوشت:

1-امروز آقا از سبک زندگی سخن فرمودن...شاید کاروانی زیستن ، همان سبک زندگی در تمدن اسلامی باشد.

2-حتما حتما حتما صحبت های رهبری در سفر به بجنورد رو خط به خط دنبال کنید.اگر عمری و فرصتی باشه خلاصه وار کار خواهیم کرد.ان شاء الله