فقط سول کردیم!

متاسفانه خصوصی گفتن به هویت طلاب توهین کردی و از این حرفا!

عجب! ما فقط گفتیم دوستان چرا نظریه ندارن.ببخشید واقعا.من عذر میخوام که مزاحم کار حضرات شدم.

من دوست نداشتم بگم ولی دوستان مجبور می کنن!!

ببینیم کی به هویت طلاب توهین می کنه:

طرح ولایت سال 1390-دوره 16.آقایی معمم (نه کت و شلواری)تشریف آوردن به عنوان سخنران.من از طلاب شرمندم که اینو نقل می کنم خدا شاهده دوست نداشتم.گفتن «طلاب امروزی ، نخبه نیستن.شبا نماز شب نمی خونن میگیرن می خوابن.....شما دانشجوها بیاید طلبه بشید.»

دوست عزیزی -که امیدوارم از دست ناراحت نشده باشی و نشی- میگی سیستم حوزه رو نقد کن.خوبه مطلع باشید بعد از این سخنرانی بنده و ایشون داشتیم داد می زدیم!اشیون می گفت سیستم حوزه خوبه و من داشتم مصداق میاوردم که.....!

سوال از دانشجو و طلبه که به معنی توهین نیست. 16 آذره ؟! میگم دانشجو ها تو این 7 سال اخیر (ببخشید) چه غلطی کردن؟(به قول شما نقد درونی باید کنیم!نقد درونی ما اینجوریه پس وقتی از عزیزان طلبه سوال می کنیم حوزه 33 سال چه نتایجی داشته توهین نیست!)....من دانشجو هستم مثلا!از خودم و از همه دانشجو ها می پرسم که چی کار کردن تو دوران دانشجویی؟ماشالا که سیب زمینی ریخته تو دانشگاه(که اون هم به خاطر امثال بنده هست که ادعا دارن) اما دانشجوهای مدعی چی کار کردن؟متاسفانه شمای نگارنده کامنت خصوصی ، پستای سال پیش ما درباره دانشگاه نخوندی!اتفاقا اون جا هم میگفتن داری توهین می کنی!!

ما داریم با پول بیت المال درس می خونیم.باید پاسخگو باشیم.باید مفید فایده باشیم.مگه غیر از اینه؟

آقایون طلبه!شما دارید با بیت المال درس می خونید چرا وقتی انقدر صریح می بینید سیستم حوزه فشل هست اعتراض نمی کنید؟نذارید وارد نقد سیستم حوزه بشیم که خیلی حرفا داریم که جوابی نداره!توی حوزه هنوز بحث سر وجود و چگونگی خداست!!!هنوز برخی از همین آقایون با آقا و ولایت فقیه مشکل دارن!ندارن؟دوستان طلبه من تو قم دارن دیوونه میشن!میگن : هر کی حرف خودش رو می زنه.خدا وکیلی غیر از اینه؟(سال 88 ، یه جماعت از همین آقایون حوزوی(که مردود قاطبه طلبه ها هستن) سینه چاک موسوی نشدن؟کف خیابون مردم رو نزدن؟عکساش هستا....صفر و یکی نبینیم حتی علما رو)

من که حرفی نزدم که میگی توهین نکن عزیز جان برادر......من گفتم :«33 سال تو حوزه دنبال چی بودی؟دنبال هر چی بودی اشتباه بوده که وضع امروز جامعه به اینجا رسیده......من نمیگم ، خود اهالی حوزه میگن نقش ما خیلی زیاده تو جامعه.......بسم الله!»بسم الله.من که خبر دارم خیلی از نسل جدید های طلبه شاکی هستن از اوضاع امروز حوزه.از طرز تفکرات.برخی از اقایون عالم هنوز در دهه 40 موندن....من اصلا دوست ندارم علما رو نقد کنم ولی.....ما چند تا آیت الله حسن زاده عاملی داریم؟چندتا؟

من یه سوال می پرسم:

""""""""""""برنامه حوزه های علمیه برای ظهور چیست؟""""""""""(دانشگاه که هیچی....ول معطله!)

مگه نباید به سمت ظهور حرکت کنیم؟پس باید برنامه ما منطبق بر این هدف باشه دیگه؟.....الآن اینطوره؟من نمیگم نیست.سوال می کنم!این همه کتاب نوشته شد چقدرش به درد ظهور امام زمان میخوره؟!.....من این سوال رو می کنم بلافاصله ( یعنی درنگی در کار نیستا ) میگن فلانی انجمن حجتیه ای هست!!!

سوال دوم:

آیا عرفان ، تصوف ، فلسفه ، مکتب تفکیک و.... ما رو به امام زمان می رسونه؟اگه جواب مثبته که باید طرفدارانش رو رسونده باشه.اگر جواب منفی هست که....

بخشیدا بخشیدا بخشیدا من فکر می کنم بیشتر دوست داریم با امام زمان شوخی کنیم تا طالب ظهورشون باشیم.(رمان کمی دیرتر رو حتما بخونیم!)

اصن حالا که بحث رسید به اینجا بگیم دیگه!منتظر کیه؟منم؟که نشستم دعا می کنم(دست بالاش که گناه نکنم!).فرق آقای خامنه ای با من چیه؟ایشون هم میشینه دعا می کنه؟یا نه....تو میدون دارن شمشیر می زنن؟!من نشستم میگم کی میشه آقا بیاد دنیا گلسّون(گلستان) بشه!....حالا شما جای من بعضی ها رو بذار....

پس....

ما به هیچ کس توهین نکردیم.سوال کردیم و البته تعارف هم نداریم.اگه غلطه بگید غلطه.....بگید کسی حق سوال کردن از قشر دیگه ای رو نداره.بگید کسی حق نداره از طلبه ها سوال کنه دارید کدوم سمت میرید و چی کار می کنید!.....این که خیلی زشته کسی حق سوال نداشته باشه.....

 

پینوشت:

من بعد(!)اگر به متن بنده نقدی وارد بشه و خصوصی کنن ، بنده هیچ جوابی نمیدم.قربونت برم نظرتو بلند بگو.یا درسته یا غلطه.بنده و شما حرف غلط بزنیم که تکفیر نمی شیم.تصحیح می کنیم....ایشالا!