سلسله پست های "ابلیس؛از آغاز تا وقت معلوم" (3)

 

eblis2.jpg

 

 

 

قانون زندگی کاروانی:

1-در صورت مطالعه متن ، چنانچه نقدی بر محتوا هست ، شرعا باید بفرمایید چون مـــن میگم !!

2-یه قانون نانوشته ای هم هست که متن های این وبلاگ رو باید یه ذره سریع بخوانید تا اغلاط املایی آن به چشمانتان نیاید:)این دفعه که خودم چک کردم اما کلنی گفتم:دی

 

 

قبل نوشت:

1-اصلاحیه:

متن آیه 64 سوره مبارکه اسرا در ذیل می آید که در پست قبل کلمه صوتک به اشتباه صبوتک تایپ شده بود....عذرمیخوام.

وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِم بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ وَشَارِکْهُمْ فِی الأَمْوَالِ وَالأَوْلادِ وَعِدْهُمْ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلاَّ غُرُورًا 

و از ایشان هر که را توانستى با آواى خود تحریک کن و با سواران و پیادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شرکت کن و به ایشان وعده بده و شیطان جز فریب به آنها وعده نمى‏دهد .....

2-آخرین بخش از مقاله ای که پیرامون شیطان نوشته شده تقدیم می شود(چرا بیخودی تیکه تیکه کنیم مگه میخوایم دوکون بزنیم؟!) اما این پست ها ادامه خواهد شد چرا که نیاز به مداقّه داره!!

 

 

 

همزات واژه ای است که جمع پنج مقوله است وسوسه، تزئین تسویل، سحر، القا در روایتی آمده است که این امکانات برای ابلیس مطرح شده است:

1ـ بقاء تا ظهور امام زمان(وقت معلوم)؛

2ـ سلطه بر فرزندان آدم؛

3ـ اجازه رفت و آمد در خون آدم؛

4ـ تولد دو شیطان به ازاء هر آدم؛

5ـ شیاطین انسانها را می بینند و انسانها شیاطین را نمی بینند؛

6ـ شیطان به هر صورت که بخواهد برای انسان ظاهر می شود؛

7ـ جایگاهی برای شیطان در قلب انسانها؛

ابلیس این را متوجه می شود که آن پنج نور بزرگوار که خداوند در قرآن با واژه عالین از آنها نام می برد از نسل همین آدم هستند که در زمانهای بعد در دنیا تشریف می آورند لذا می گوید خدایا من فکر می کردم که باید فقط بر خود آدم سجده کنم من باطن ماجرا را ندیده بودم. خدایا تو مرا گول زدی در احادیث نداریم که خداوند چشم ابلیس را کمی باز می کند و می فهمد که چه کلاهی سر او رفته است (البته اگر خداوند بخواهد هر مطلبی را کاملا باز کند و بعد افراد تسلیم شوند این تسلیم قیمت ندارد. یؤمنون بالغیب کسانیکه به غیب ایمان دارند قیمت دارد.)

خداوند به شیطان می فرماید: استکبرت ام کنتَ من العالین 

تو تکبر کردی یا جزء عالمین بودی که سجده نکردی؟

ابلیس سجده نمی کند و می گوید قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیْتَنِی لأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الأَرْضِ وَلأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ (39) إِلاَّ عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ : پرورگارا چون مرا گمراه ساختی من در زمین (نعمتهای مادی) را در نظر آنها زینت می دهم و همگی را گمراه خواهم ساخت مگر بندگان مخلصت را. قال فبعزتک لأغونیهم اجمعین الاعبادک المخلصین. گفت به عزتت سوگند هممه آنها را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خالص تو از میان آنها.

قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَکَ الْمُسْتَقِیمَ. اعراف 16

شیطان گفت: چون تو مرا گمراه کردی من نیز در زمین بندگانت در سر راه راست تو مینشینم.

ثُمَّ لآتِیَنَّهُم مِّن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَیْمَانِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ وَلاَ تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شَاکِرِینَ اعراف 17

سپس از پیش رو و از پشت سر و از طرف راست و از طرف چپ آنها به سراغشان می روم و بیشتر آنها را شکر گزار نخواهی یافت.

عزیزان من می خواهم توجه شما را به این موضوع جلب کنم خداوند اصرار دارد در آیات زیادی که ابلیس را دشمن بدانیم و نه تنها او را دشمن بدانیم بلکه به عنوان دشمن با او رفتار کنیم. اِن الشیطان لکم عدو فاتخدوه عدوا. شیطان دشمن شماست پس او را دشمن بدانید. هر بدی که به شما می رسد آن را از ابلیس بدانید. هر بدی که به جامع می رسد از ابلیس بدانید.

نگوئید در محافل علمی از شیطان صحبت کردن زشت است و املی می باشد و همة گناه ها تقصیر خودمان است. 80% معضلات فرهنگی ما تقصیر ابلیس است.

شاید بگویید که هر بدی که به ما می رسد از نفسمان است عرض می کنم که عزیز من نفس اماره انسان یعنی شاکله منفی انسان ـ شاکله یعنی آن چیزهایی که شکل می دهد ـ درون جنبه های منفی که در شما و در محیط شما وجود دارد چه چیزهایی است؟ یا آدمهای بد یا تصویر بد که تمام اینها اثر ابلیس است شاید بگویید مگر درون خود من و از وجود من چیزی به نام نفس اماره نیست عرض می کنم که نه خداوند شما را از نور امام (ع) قرار داده است. نور امام بد نیست هر بدی که شما در خودتان احساس می کنید می خواهد درون شما باشد می خواهد اطراف شما باشد و یا هزار کیلومتر آنطرف تر باشد و بر شما اثر گذار است آن را از ابلیس بدانید. مثلا خدای ناکرده یک خبر بد به شما می رسد شما را از حرکت در راه خدا متزلزل می شوی با اینکه این خبر از هزار کیلومتر آن طرف تر رسیده است ولی این جزء نفس اماره حساب می شود. نفس اماره یعنی شاکله منفی و ابلیس ایجاد کننده نفس اماره و تقویت کننده آن است.

..........

شیطان اصرار دارد که شما او را کوچک بشمارید و نادیده بگیرید این را در زندگیتان پررنگ بدانید که دشمن اصلی شما شیطان است تعدادشان چندین برابر انسانهاست برای اینکه شما مبارزه نکنید بسیار سرمایه گذاری می کنند تا به شما القاء کنند که اصلا شیطان وجود ندارد. در زندگی هایتان بسیار حادثه به پا می کنند و شما آنها را به خودتان نسبت می دهید در زندگی شما و بین زن و شوهرها اختلاف بپا می کنند و شما اشکال را به همسرتان نسبت می دهید غافل از اینکه شخص ثالثی در محیط هست و او شیطنت می کند آیه 6 سوره فاطر ان الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا انما یدعو.

در حقیقت شیطان دشمن شماست. شما نیز او را دشمن بدانید او فقط گروه خود را به این دعوت می کند که اهل آتش سوزان باشند.

خداوند به آدم و حوا می فرماید که ابلیس دشمن شماست حواستان باشد با این حال آدم و حوا به خطر ابلیس اعتناء نمی کنند و اعتماد می کنند در نتیجه از بهشت اخراج می شوند. اثر حرف شیطان را گوش کردن اخراج از بهشت آدم (ع) است. آفت بهشت آدم ابلیس لعین است.

در شبانه روز چند درصد از افکار شما ناخواسته است شما نمی خواهید به موضوعات منفی فکر کنید ولی در فکر شما موج می زند آن افکار از شیاطین است چه میزان غفلت شما را فرا می گیرد و شما نمی خواهید غافل باشید. آنها از شیاطین است چه امیالی در شما هست و نمی خواهید آن امیال باشد آنها از شیاطین است چرا که شیعه زندگیش در رنج است چرا آمار طلاق در جامعه شیعه زیاد باید باشد، چرا مردم در غرب به راحتی کسب و کارشان را انجام می دهند و با مقدار کمی کار درآمد زیادی دارند.و فراغت زیادی دارند ولی شیعه صبح تا شب باید بدود زحمت زیادی بکشد و در آمد کم. برای چه برای یک کار جزئی شیعه باید مدتی سرگردان باشد تمام اینها آزارهای شیاطین است. در خانواده شیعیان بداخلاقی دعوا و مرافعه اضطراب نگرانیهای بیجا زاید است.

صبح که می خواهد از خواب بلند شود سنگین است سراسر و رخوت و حال بلند شدن ندارد حال نماز ندارد، حال سرکار رفتن ندارد، مدام باید به خودش نهیب بزنید تا بلند شود و حال نماز را در خود ایجاد کند این به خاطر بدل شیاطین به صورت و چشم و گوش و بینی و دهان او می باشد. شیاطین در ماه رمضان از زنجیر هستند خداوند می فرماید ای جبرئیل به زمین فرود آی و شیاطین سرکش را به بند کشیده و زنجیرشان کن و آنگاه آنها را در اعماق دریاها بیانداز تا روزه امت حبیبم را فاسد نکنند. در شب قدر ملائکه به جبرئیل می گویند خداوند با حاجات محمد (ص) چه کرد؟ 

جبرئیل جواب می دهد که خداوند به آنها نظر کرده و ایشان را آمرزید مگر چهار گروه را:

1ـ معتادان به شراب

2ـ فرزندی که عاق والدین شه باشد

3ـ کسی که قطع رحم کرده

4ـ کینه توز

دیدمان نسبت به ابلیس اینگوه باشد:

1ـ ابلیس آدم را اذیت کرد.

2ـ ابلیس امام حسین (ع) را اذیت کرد کل ماجرایی که علیه امام حسین (ع) برپا شد طبق احادیث از ابلیس بود و آن همه لشکریان که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند حتی یزید ملعون که چند صد کیلومتر آن طرفتر بود مانند سگان بودند که افسارشان دست ابلیس بود.

3ـ جنگ آخر هم بین ابلیس و امام زمان واقع می شود ـ دجال معاون ابلیس است

امریکا ـ انگلیس ـ صهیونیستها ابزار ابلیس هستند. ابلیس پشت صحنه است. ابلیس فرمانروای کفر است. تمام تهاجم فرهنگی علیه ایران از ابلیس است در مقابل ابلیس باید از روش جاء الحق و زهق الباطل وارد شد آنچه مثبت است انجام بده درست امر به معروف کن اگر درست امر به معروف کنی احتیاج به نهی از منکر نیست.

ببینید برنامه ی خداوندی تحت عنوان حق چیست اگر آنها را مطرح کنیم می بینید که تهاجم فرهنگی منهدم شده و متصاعد می شود. فتنه های دشمن متصاعد شده و دود می شود شیطنت های دشمن نابود می شود. زیرا باطل نمی تواند در برابر حق دوام بیاورد. هرجا که دیدید باطل دوام آورده حق اعمال نشده است. خداوند یک چیزی در عمق عالم قرار داده که اگر انسان به آن مقید باشد ولو در تاریکی ها و ظلمات عمق عالم باشد ولو در میان اغوائات و همزات شیطان باشد به هدف می رسد و می تواند راهش را پیدا کند و آن صراط مستقیم است. در حدیث داریم که صراط مستقیم ولایت امیرالمؤمنین (ع) است. یعنی این که ما مسیر محبت ایشان را دنبال کنیم مسیر حرف شنویشان را دنبال کنیم این چیزی که خداوند در عمق عالم قرار داده است. ظاهرتر می شود تا در قیامت معلوم می شود که یک جاده بسیار طولانی و باریکی است که از متن جهنم می گذرد. جهنم یعنی چه؟ اغوائات شیطان اذیت و آزار شیطان و تبعات این ماجرا...

ان عبادی لیس لک علیهم سلطان و کفی بر بک وکیلا

تو هرگز بر بندگان سلطه نخواهی یافت وکالت پروردگارت در این موضوع کافی است.

فرهنگ مهدوی را ترویج کنیم. از عناصر اصلی فرهنگ مهدوی عناصر حسینی (ع) است. عناصر حسینی (ع) با شهادت طلبی شروع می شود.

کاروانی حرکت کنید کاروانی زندگی کنید به دنبال هادی حی باشید. ببینید هادی حی خواسته هایش چه چیزهایی است از آنها تبعیت کنید نه اطاعت در اطاعت فردی امر می کند و شما می روی آن امر را انجام می دهی در تبعیت بدون اینکه فرد مقابل امر می کند شما با عقلت با فهمت بادرایت با کیاستت خواست جلودار را متوجه می شوی و در جامعه ات و زندگیت پیاده می کنی (مثال روز عاشورا) آیا امام فرمان می داد چه کسی برود جلو و بجنگد آیا همه منتظر بودند که امام چه می کند و آنها هم بکنند یا اینکه می دانستند امام چه می خواهد و قبل از اینکه امر کند انجام می دادند (خدایا ما را تابع محض امام (ع) یعنی حنیف قرار بده)

و من الله توفیق
پینوشت:
مرا روزی مباد آن دم که بی یاد تو بنشینم.....
.
و بهــــــــــتر اینکه
.
مرا روزی مباد آن دم که با یاد تو بنشینم.....
.
با یاد امام بـــایــــد حــرکـــــت کرد به ســـــمــــت امام علیه السلام.....