صفجه سلسله پست های کاروانسرای ابراهیمیان

 

بـه قـلـم برادر بزرگوار

جنـاب آشـــــنـا

هو السلام...

 

 
وقتی کسی کارش تربیت است، وقتی بهترین مربی عالم باشد همه چیزش تربیت میشود همه کارهایش تربیتی است....
 
این روزها هم گویا کلاسی برپاست...
 
کلاس رفتار در قبال امام!
 
امام نور است. همه اش نور است، برای نگریستن به امام باید در نور او قرار بگیری و بعد به امام نگاه کنی و در قبالش رفتار انجام دهی. نه اینکه از درون ظلمت دنیا امام را فقط برآوردن حاجاتت ببینی، فقط دستگیری در گرفتاریهایت ببینی که البته از کرمشان است که این کار را نیز انجام میدهند امام اگر از نور به امام نگاه کنی آن موقع است که امام را میفهمی. آن موقع است که میفهمی درستش این است که بگویی من برای امامم نه امامم برای خواسته های من.
 
این بزرگ مربی عالم این روزها دارند به من و تو این را یاد میدهند. خوب دقت کن. بیا به شهادت مادرمان یک جور دیگری نگاه کنیم.بیا یک بار با نگاه درس گرفتن به این ماجرا نگاه کنیم نه نگاه گریه. بیا در کنار اقامه عزا و حزن سعی کنیم از این کلاس درس بگیریم و در زندگیمان در قبال فرزند فاطمه سلام الله علیها این گونه رفتار  کنیم.
 
رفتار در قبال امام یعنی فاطمی رفتار کردن. یعنی مانند فاطمه سلام الله علیها بودن. یعنی حتی اگر جایگاه فاطمه سلام الله علیها را هم داری باید در قبال امامت اینگونه رفتار کنی، چه برسد به ما که....
 
رفتار فاطمه یعنی مولا جان من خودم را فدا میکنم تا سپری برای شما باشم. یعنی مولا جان من حاضرم نباشم اثری از من نماند تا شما باشید و امامت کنید. یعنی مولا جان اگر بلایی آمد من خودم را سپر شما خواهم کرد نه اینکه خدای ناکرده پشت سر شما پنهان شوم. یعنی ....