«من در این سالهاى طولانى، خیلى اوقات به برادران مداح که اینجا میخواندند، این اعتراض را میکردم که جلسه‌ى جشن و مولود را تبدیل میکردند به مجلس عزادارى؛ مفصّل روضه خواندند و اشک گرفتند! هر چیزى به جاى خودش. به شما میگویند مداح. مداح یعنى چه؟ شاخصه‌ى اصلى شما مداحى است، نه روضه‌خوانى. روضه بخوانید، بنده طرفدار روضه‌خوانى‌ام، خودم هم روضه‌خوانم. اینجور نیست که در مجلس مولودى‌خوانى ائمه (علیهم‌السّلام) هم حتماً باید یک روضه‌اى خوانده شود، یک دمى داده شود، یک اشکى گرفته شود؛ هیچ لزومى ندارد. بگذارید عواطفى که مردم نسبت به ائمه (علیهم‌السّلام) دارند، در خارج اینجور وانمود نشود که منحصر است در قضیه‌ى گریه و سینه‌زنى و عزادارى؛ نه، عزادارى به جاى خود، مدیحه و مولودى‌خوانى و شادى هم به جاى خود؛ اینها را نباید با هم مخلوط کرد.»1392/02/11

کلا این علاقه وافری که در تفسیر "صحبت های صریح رهبری" در بین خواص وجود داره در نوع خودش جالب توجه هست.آقا می فرمایند روضه خوانی در مجلس شادی ممنوع ، مداح میگه از اعمال مستحبی ماه شعبانه.درست میگه اما آیا عمل مستحبی ، ضرورتا جمعی است؟بچه هیئتی ها که منتظر یه گریز هستن اما امروز حتما مصلحت واجبی هست که رهبری در صحبت های عمومی ، این مسئله رو مطرح می کنند.ما کلا دوست داریم سریع به بقیه برچسب ولایت ناپذیری بچسبونیم اما وقتی نوبت خودمون میشه ، میگیم نه!این فرق داره و منظور چیز دیگری است!....

آخر جلسه روضه می خونن و استدلال می کنن که این یه جلسه دیگه هست و اون کف زدن مال جلسه قبلی بود:( خب این که دهن کجی به رهبره:(این استدلال خیلی زشته....دقیقا همون استدلال هایی که آقای احمدی نژاد می کرد و همین آقایون بهش می گفتن منحرف ، حالا خودشون از همین استدلال ها استفاده می کنن!میگه ما خودمون اندازش رو می دونیم!آخه اگه می دونستی که.....

این حقیر که کسی نیستم و بخوام بقیه رو نفی کنم اما عقل سلیم میگه اگه قراره به بقیه تذکر بدیم باید خودمون عامل باشیم.این سبک ِ غلطه که نتیجش میشه موقعی که باید حرف بزنیم ، ساکت میشیم و میگیم مصداقی وارد نمیشیم.

همون اشخاص ، اگه معرفت درستی از دین داشتن هیچ وقت کارشون به جایی نمی رسید که در دادگاه اسلامی ، به علت بیان الفاظ رکیک خطاب به مسئولین جامعه اسلامی، محاکمه بشن.من چرا باید پای منبر این افراد باشم؟....محصول اولیه معرفت اهل بیت علیهم السلام ، رعایت ادب در گفتار و رفتار هست.کسی اینو نداشته باشه ، به نظرم به جایی نرسیده.

نکته: یه نقد جدی که به عملکرد ما وارد هست ، اینکه نتونستیم درست و منطقی ، دولت رو نقد کنیم.مثلا:

فکر کنید من بخوام مدیر پارسی بلاگ رو نقد کنم و بگم این مدیر فلان فلان شده چرا......؟!.....بعدش چه اتفاقی میفته ، فضا از حالت منطقی خارج میشه و اظهار نظرات همراه با حاشیه خواهد بود و طرف مقابل هم به شدت گارد میگیره.در نتیجه فضای گفتمانی از بین میره و آخرش میگن مدیر پارسی بلاگ به خرد جمعی کاری نداره!در صورتی که من درست نقد نکردم.

......... یهو وسط مناجات سحر ماه مبارک رمضان ، برمیگرده حرف زشت میزنه به دولت.اولا که حال مناجات رو از همه میگیره.دوما فضای جامعه رو ملتهب می کنه.سوما جبهه مذهبی ها تخریب میشه!خب آخه یهودی خطاب کردن مشایی چه کمکی به جامعه کرد؟غیر از اینکه حاج آقا تا چند روز شدن تیتر روزنامه ها!؟حالا از پرداخت دیه قتلش که بگذریم....یا اون نفهمی که در مجلس روضه ، اون الفاظ زشت رو بز زبون آورد و شد مضحکه بی بی سی!وقتی مداح اینطوری باشه از مستمع چه توقعی میره؟این ها رو نگفتیم برای تخریب این و اون!گفتیم که همه ما مخاطب دستورات رهبری هستیم.اگه محصول جلسه روضه امام حسین علیه السلام ، اطاعت از دستورات رهبری نباشه ، خواه به نماز ایستاده باشی خواه به شراب نشسته باشی تفاوتی نیست!

کسی که دنبال زندگی کاروانی هست که حرف زشت نمی زنه!

کسی که دنبال زندگی کاروانی هست ، دنبال دور زدن امر ولی نیست!دنبال بهونه آوردن نیست!

کسی که دنبال زندگی کاروانی هست ، انقدر تلاش می کنه که به تراز قافله برسه!اگه نتونست ، صحبت قافله سالار رو ضایع نمی کنه!

کسی که دنبال زندگی کاروانی هست ، نمیگه من سگ حسینم!نمیگه فلانی حرومزاده و بهمان است!

کسی که دنبال زندگی کاروانی هست ، میتونه رشد پیدا کنه! وگرنه اهل سنت که خیلی جلوتر از ما بودن!

این مسلمونای مصر و حماس رو نگاه کنین....هادی ندارن!سردرگم هستن!

اما ایران رو نگاه کنین! یه انتخابات بود و یه رهبری که بعد ها نقش ایشون مشخص میشه در تحقق: "باطل السحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان و طمع ورزان" 

تا وقتی در کاروان انقلاب باشیم ، از حوادث مصون خواهیم موند.....